Barion Pixel

Hogyan kezeld a stresszt hatékonyan?

A mai világban könnyen érnek olyan impulzusok, kerülünk olyan történésekbe, amelyek növelik a stressz-szintünket. A kérdés lehetne az is, hogy miként tudjuk elkerülni ezeket, de sajnos sok esetben megkerülhetetlenek, így fontosabb lesz az, hogy miként csíphetjük el magunkat még a spirál elején.

Te is szenvedsz a stresszhelyzetek hatásától?

Természetesen a legjobb, ha meg tudod előzni a bizonytalanságot, félelmet kiváltó helyzetet. Ennek módja a tájékozódás az adott szituációval kapcsolatban, ha felkészülsz előre azokra a várható akadályokra, amelyek együtt járhatnak egy-egy szituációval. Vidd végig a lehetséges kimeneteleket és igyekezz minél több verzióra megoldást kreálni, egyelőre elméletben. Kutatások támasztják alá, hogy ami bizonytalanságot hoz bennünk, az új helyzetek könnyen kibillentenek az egyensúlyunkból, ezért érdemes előre végig futtatni a lehetőségeket. Segít bennünket, ha ismerjük az erősségeinket, az eddigi megoldásainkra fókuszálunk, ha helyén van az önbecsülésünk.

Stresszoldás gyorsan

A másik eset, amikor már belecsöppentünk egy számunkra szorongató helyzetbe és ott és akkor kell megtalálnunk a kiutat a belső béke irányába. Ha stresszhelyzetben vagyunk, sokszor lezár az agyunk, azaz nem látjuk a fától az erdőt, nem látjuk az utat, ami újra nyugalmat adhat számunkra. Azért is szeretem, ha az önismeretünket fejlesztjük, mert akkor már a folyamatok elején képesek vagyunk felismerni, hogy éppen befelé tekeredünk, és még az elején kezelhetjük a helyzetet.

Például, ha tudom magamról – mert foglalkozom a működési sémáimmal – hogy milyen érzéseim szoktak lenni a negatív spirál elején, akkor azokra figyelve azonosíthatom, hogy mi történik bennem, és ha tudom, hogy mi tud bennem nyugalmat árasztani, akkor afelé tudok fordulni. Ez lehet egy barát, akit fel tudok hívni, vagy a stresszkezelési technikák bevetése, ha kezd eluralkodni rajtam a pánik vagy a félelem, esetleg a bizonytalanság és esélyem van korrigálni azt.

Fontos jelzések, melyek segítenek a nyugalom elérésében

A félelem, türelmetlenség, elveszettség érzése, az idegesség kiválóan jelzi, hogy épp az adott helyzettel nem bírok megbírkózni, ám egy gyors analízissel talán képes vagyok változtatni a kimenetelen. Például, ha feszült vagyok attól, hogy beszélnem kell valakivel egy fontos ügyről, akkor előre lejátszhatom a párbeszédet. Egészen onnan kezdve, hogy miként fogok megérkezni a beszélgetés helyszínére, hogy lépek be az ajtón, mi lesz a nyitómondat, melyik válaszra miként fogok reagálni. Ha még a helyzet előtt eljátszok ezzel, akkor sanszos, hogy az éles szituációban elő tudom hívni magamból ezt a sémát.

Azonban, ha már elkapott a negatív érzésvilág, akkor megtehetem, hogy észlelem azt, és arra fókuszálok, amivel meg tudom nyugtatni magam, hogy utat nyissak a kreatív gondolkodásnak, az önbizalomnak, az önbecsülésnek, a pozitív gondolkodásmódnak és ez mind segít abban, hogy ne vesszek el a negatív érzések spiráljában.

Stresszkezelési technikák:

  • meditáció – akár a légzésmeditáció
  • instumentális, lazító zene hallgatása
  • mindfulness technika
  • mantrázás, ima
  • önnyugtató megerősítések
  • mozgás
  • helyes fókuszálás, nézőpontváltás

Rossz érzés a tehetelenség érzése, az elveszettség egyes helyzetekben. Elhiszem, hogy te is szeretnéd már végre tudatosan és nyugodtan kezelni a nehézségeidet. Emlékszem, hogy én is milyen nehezen kezeltem az aggasztó, idegesítő, bizonytalan helyzeteket. A mostani eredményeimet látva eszembe szokott jutni, hogy bárcsak hamarabb megtanultam volna tudatosabban élni, és hamarabb invesztáltam volna az önfejlesztésembe. Ez így késő bánat, de sosem késő fejleszteni magunkat.

A stresszkezelő gyakorlatok a Helló, Élet! online tanfolyamon részletesen megismerhetőek, és az önfeltérképező kérdések segítségével megtanulhatod kezelni a stresszes helyzeteket, hogy nyugodtabb lehess és a számodra legjobb döntéseket tudd meghozni ott és akkor.

2 módon tudsz velem együtt dolgozni:

1,Személyre szabott tanácsadás

2, Helló, Élet! online tanfolyamok

Várom, hogy Te is abba a csoportba tartozz, akik tudatosan élnek, és a felismerések által tesznek azért, hogy jobb körülmények között éljenek!

Ha úgy érzed, hogy túl sok idő lenne egyedül dolgoznod magadon, azon, hogy beivódjanak az új, nyugalmat hozó sémák, akkor itt tudsz időpontot egyeztetni a tanácsadásra.